Naučnici pronašli nove dokaze o postojanju zagonetne “devete planete”

Uzbuđenje koje okružuje teoretsku „Planetu 9“ našeg solarnog sistema je dostiglo novi nivo nakon što su naučnici sa Univerziteta u Mičigenu otkrili nove podatke koji mogu razjasniti postojanje planete iza Neptuna.

Sada se čini da je samo pitanje vremena pre nego što direktno uočimo “planetu devet”.

U ovom momentu, sa toliko dokaza prikupljenih koji idu u prilog njenom postojanju, samo je potrebno još i direktno je uočiti (ranije nazivanu Planeta X ili na sumerskom “Nibiru”) kako bi ona zvanično postala deo naše planetarne familije.

Nedavna studija sprovedena od strane Univerziteta u Mičigenu nudi nove dokaze koji podržavaju hipotezu o potojanju skrivene planete u našem sunčevom sistemu.

Po mišljenju pojedinih naučnika, orbita ovog objekta ukazuje da njihovo postojanje datira više od milijardu godina, kada je naš solarni sistem bio mnogo mlađi.

Međutim, drugi naučnici se pitaju šta je to što drži objekte u našem sunčevom sistemu unutar njihovih sadašnjih orbita, jer tokom toliko dugog vremenskog perioda ta su nebeska tela već trebala da se udare sa ovom planetom, ili su čak trebala biti privučena i pojedena od strane Sunca ili ispaljena u svemirski prostor usled gravitacione sile drugih planeta.

Dakle, šta ih drži u mestu?

Kako bi se odredila moguća ponašanja objekata, bilo da se uzima u obzir prisustvo “Planete 9” ili ne, istraživač Džulijet Beker i njene kolege sa akademkog centra su izveli velike kompjuterske simulacije.

Simulacija je omogućila posmatranje fenomena po imenu skokovi rezonance, odnosno proces u toku kojeg trans-neptunski objekti „skaču“ između dve stabilne orbite, istovremeno izbegavajući izbacivanje iz solarnog sistema.

Različiti scenariji simulacije su dokazali da hipotetički gravitacioni uticaj potencijalne “devete planete” prouzrokuje da „objekti ostanu stabilni na duže vreme“, što znači da je Planeta 9 jedan od glavnih faktora koji bi objasnili kako „naš solarni sistem postoji u svojoj sadašnjoj formi“, objašnjava Bekerova.

Iz tog razloga bi “deveta planeta” bila delić slagalice koji nedostaje, kao nebesko telo koje „presreće“ objekte kada su dislocirani od svojih orbita usled uticaja Neptuna i stavlja ih u drugu orbitu, tako sprečavajući da budu izgubljeni u svemiru.

Naravno, sve ovo je sjajna informacija ali i dalje nismo uspeli da uočimo skriveni svet u svemiru.

Nadajmo se da ćemo u skoroj budućnosti – i sa bezbroj astronoma koji posmatraju – doći do skrivenog vanzemaljskog sveta i dodati još jednu planetu kosmičkoj familiji našeg solarnog sistema.

Preporučujemo